Jöjjön már az Assassin’s Creed film, mert…

… így lehet, hogy lesz végre egy videójáték-film, ami nem szar.

2015-re igérték, aztán átcsúszott 2016-ra a tervezett bemutató, de így legalább nem az Ultron korával és a Star Wars 7-tel kell versenyeznie az Assassin’s Creed filmnek. Bár még nagyon keveset tudni a történetről, IMDB-n pár sort írnak csak, és a kockablogok is főleg találgatnak a már felfedett részletek alapján. Nem is ismételném el ezeket, inkább sokkal prózaibb (szó szerint) érvek mellett gondolnám át, miért van igen jó esély arra, hogy végre nem egy szar videójáték-filmet kapunk, hanem jó minőségű és izgalmas akció-kalandot.

Nem törvényszerű, de általában sajnos úgy alakul, hogy még a nagyon várt adaptációk is keservesen elbuknak. A Max Payne sikere például szinte utolérhetetlen, három rész is készült belőle, Rottenen mégis 16%-ra, IMDB-n pedig 5,4-re értékelték az első filmet, úgyhogy lehet sejteni, hogy a Super Mario, a Mortal Kombat vagy a Street Fighter mekkora bukás volt. Mondjuk az is igaz, hogy elég sok feldolgozás bevallottan pénzmosásra készült, egy kiskapunak köszönhetően a német adótörvényekben. (Ezt részletesebben elmagyarázzák itt.)2015-06-13 16

Az Assassin’s Creednek viszont van egy nagy előnye ezekhez képest: már a játékoknak is van rendes története. Rögtön kettő is, egy sci-fi-s kerettörténet, ahol egy laborban genetikai memóriából állítanak elő valami időutazás-újraélés szerű élményt az Animus-gépen, és a beágyazott történet, amit játszani lehet. A sorozatban pedig eddig 6 teljes rész jelent meg, további 3 van bejelentve, és jónéhány kiegészítő is kijött a részekhez, a történetek pedig nagy történelmi események idején egy titkos orgyilkos-társaság berkein belül zajlanak, szóval van miből dolgozni. Bár az eddigi hírek alapján úgy tűnik, az első játék előzménye lesz majd a film cselekménye, azért elég valószínű, hogy a falmászás, tetőkön cikázás és karvédőbe rejtett titkos pengével hátbaszúrkálás is lesz a filmben, látványos bunyókkal és kardpárbajokkal.

Azzal viszont nem tudni előre, hogy küzdenek meg a készítők, hogy egy szabadvilágos játékról van szó, ahol órákat lehet szórikázni a küldetésen kívüli mászkálással, felfedezéssel, tornyokra mászással, és a negyedik részre a bejárható világ óriásira nőtt. Már szinte elvárás is a játékosok felől, az Elder Scrolls, a Minecraft vagy a GTA-k után szinte nem is lehet lineáris játékkal kijönni, kialakult az az igény, hogy a játékbeli döntéseink, interakcióink befolyásolják a történetet. Na ezt nem tudja a film, úgyhogy mindenképpen meg kell küzdeni majd azzal, hogy a néző bevonva érezze magát a sztoriba. Viszont pont a történet hangsúlya miatt lehet végre érdekes és fontos lesz az Animus, nem pedig egy kötelező uncsi snitt két küldetés között, megtudunk többet az Assassin-rendről és az ellenséges Templomos-rendről.

Én tehát nagy izgalommal várom a filmet, remélem valóban sikerül történelmet írniuk (pun intended) a készítőknek, és megcsinálni az első igazán jó játék-filmet.